ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
ΒΙΝΤΕΟ https://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI
Οι σεισμοί των τελευταίων δεκαετιών σε όλο τον κόσμο, καθώς και οι πρόσφατοι σεισμοί στη Ελλάδα, έχουν θέσει σε πρώτη προτεραιότητα το μείζον κοινωνικό και οικονομικό θέμα της σεισμικής συμπεριφοράς και της γενικότερης αντισεισμικής προστασίας των κατασκευών έναντι των σεισμών.
Λόγω της αναγκαιότητας του περιορισμού των επιπτώσεων του σεισμού
έχουν αναπτυχθεί διάφορες μέθοδοι βελτιστοποίησης της απόκρισης των κατασκευών προς τις σεισμικές κινήσεις.
Ένα σημαντικό τμήμα των εξελίξεων για την αντισεισμική ενίσχυση των κατασκευών, αντιτίθεται με τις σύγχρονες αρχιτεκτονικές ανάγκες, οι οποίες απαιτούν όσο το δυνατό ελεύθερες κατόψεις ( μη συμμετρική κατασκευή Ο/Σ ) και μείωση των φερόντων στοιχείων του κτιρίου.
Επίσης, οι αρχιτεκτονικές ανάγκες διαφοροποιούν καθ’ ύψος την επιφάνειας κάλυψης (κάτοψης) του κτιρίου.

Τα προβλήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή των παραπάνω αρχιτεκτονικών απαιτήσεων είναι είτε η δημιουργία
«μαλακού ορόφου», είτε οι ουσιαστικές αποκλίσεις από την επιθυμητή συμμετρική διάταξη των στοιχείων ακαμψίας, καθώς και την εντονότερη καταπόνηση της κατασκευής, λόγω συγκέντρωσης εντατικών μεγεθών,  και  στρεπτικών φαινομένων  που παρατηρείται στις ασύμμετρες κατασκευές.
Σήμερα σχεδιάζουμε πλάστιμες κατασκευές, αλλά χρειαζόμαστε και την στρεπτική ακαμψία  για να περιορίσουμε τις στρεπτικές μετακινήσεις των ασύμμετρων  ορόφων
Σχεδιάζουμε με μεθόδους πλαστικών ζωνών, οι οποίες είναι οι προεπιλεγμένες περιοχές αστοχίας  ώστε να είναι οι πρώτες που αστοχούν-διαρρέουν σε έναν ισχυρό σεισμό ώστε να προστατέψουμε τα υποστυλώματα από αστοχίες, μεταφέροντας τις διαρροές στις δοκούς.
Ο αναφερθείς σχεδιασμός είναι πολύ χρήσιμος αλλά ανεπαρκής για τις σημερινές αρχιτεκτονικές ανάγκες.
Στην προσπάθειά μου να σχεδιάσω το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα, κατασκεύασα έναν μηχανισμό και σχεδίασα μία μέθοδο η οποία προσδίδει στις κατασκευές μεγάλη απόκριση προς τις πλάγιες φορτίσεις του σεισμού, διότι βελτιώνει τους δείκτες ...
1) Των πλάστιμων περιοχών,
2) Των πλαστικών ζωνών,
3) Της στρεπτικής ακαμψίας των ασύμμετρων κατασκευών?
4) Βελτιώνει την αντοχή του υποστυλώματος ως προς τις τέμνουσες και την τέμνουσα βάσης.
5) Αυξάνει την ενεργό διατομή των υποστυλωμάτων
6) Βελτιώνει τον λοξό εφελκυσμό.
7) Μειώνει την μετατόπιση του κόμβου της ανώτατης στάθμης, και τις παραμορφώσεις του φέροντα.
8) Μειώνει την ιδιοσυχνότητα εδάφους κατασκευής
9) Βοηθάει στην αποφυγή του μηχανισμού ορόφου
10) Απαλείφει το πρόβλημα της ανεπαρκούς συνάφειας σκυροδέματος και χάλυβα.
11) Εξασφαλίζει ισχυρότερη θεμελίωση.
12) Αυξάνει την απόσβεση των σεισμικών φορτίσεων η οποία οδηγεί σε μείωση της απόκρισης.
13) Ο μηχανισμός βελτιώνει αυτόματα την έρπη του τένοντα που παρατηρείται κατά την μακροχρόνια τάνυση, καθώς και την συνάφεια της πάκτωσης μεταξύ κατασκευής       και εδάφους, η οποία κινδυνεύει να χαλαρώσει λόγο συνεχών φορτίσεων  μεγάλης διάρκειας και πολλών κύκλων φόρτισης, όπως είναι οι σεισμοί.
Η Μέθοδος σχεδιασμού α) 
Η Μέθοδος σχεδιασμού β)
Ο μηχανισμός του υδραυλικός ελκυστήρας δομικών έργων της παρούσας
εφεύρεσης καθώς και ο τρόπος κατασκευής των δομικών
κατασκευών χρησιμοποιώντας τον υδραυλικό ελκυστήρα της
παρούσας εφεύρεσης έχουν ως κύριο σκοπό την ελαχιστοποί-
ηση των προβλημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια των
δομικών κατασκευών στην περίπτωση αντιμετώπισης φυσι-
κών φαινομένων όπως είναι ο σεισμός, οι ανεμοστρόβιλοι
και οι πολύ ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Σύμφωνα με την εφεύ-
ρεση αυτό επιτυγχάνεται με μια συνεχή προένταση (έλξη) της
δομικής κατασκευής προς το έδαφος και του εδάφους προς
την κατασκευή, κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα. Αυτή τη
δύναμη προέντασης την εφαρμόζει ο μηχανισμός του υδραυ-
λικού ελκυστήρα δομικών έργων. Αυτός αποτελείται από ένα
συρματόσχοινο το οποίο διαπερνά ελεύθερο στο κέντρο τα κά-
θετα στοιχεία στήριξης της δομικής κατασκευής, καθώς και το
μήκος μιας γεώτρησης, κάτω απ’ αυτά. Στο κάτω άκρο του είναι
πακτωμένο με ένα μηχανισμό τύπου άγκυρας που πακτώνεται
στο ύψος της θεμελίωσης στα πρανή μιάς γεώτρησης και δεν
μπορεί να ανέλθει. Στο επάνω μέρος του, το συρματόσχοινο,
είναι πάλι πακτωμένο με ένα υδραυλικό μηχανισμό έλξης ο
οποίος το έλκει με μία συνεχή δύναμη ανόδου. Η ασκούμενη
έλξη στο συρματόσχοινο από τον υδραυλικό μηχανισμό και η
αντίδραση σ’ αυτήν την έλξη που προέρχεται από την πακτω-
μένη άγκυρα στο άλλο άκρο του γεννά την επιθυμητή προένταση
στο δομικό έργο η οποία προσδίδει στα άκαμπτα κάθετα στοιχεία μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή στις τέμνουσες, όσο και στις πλάγιες φορτίσεις.
Υπάρχουν πολλοί σχεδιασμοί για την τοποθέτησή του συστήματος οι οποίοι εξαρτώνται από τις αρχιτεκτονικές ανάγκες σχεδιασμού.
Το νέον της ευρεσιτεχνίας είναι ότι πακτώνει την κατασκευή στο έδαφος αφενός, και αφετέρου εισάγει μια νέα καθοδική αντίδραση στους κόμβους της ανώτατης στάθμης του δώματος, αντίθετης φοράς προς την ανοδική τάση του, η οποία προερχόμενη από την ταλάντωση που του προκαλεί ο σεισμός.
Αυτή η κάθετη αντίδραση σε προεπιλεγμένα σημεία του δώματος έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση της ταλάντωσης του δομικού έργου, η οποία είναι υπεύθυνη για τις παραμορφώσεις και αστοχίες.
Με λίγα λόγια εισάγει μία νέα απόκριση στην άνοδο του δώματος, η οποία δεν υφίσταται στις σχεδιαζόμενες κατασκευές σήμερα, και προέρχεται από το έδαφος μέσω του μηχανισμού της ευρεσιτεχνίας.
Αν αποφασίσουμε να επιβάλουμε και μερική προένταση στα κάθετα στοιχεία,
( μέσο του μηχανισμού της ευρεσιτεχνίας ) αυτό θα το κάνουμε μόνο για να αυξήσουμε την ενεργό διατομή των υποστυλωμάτων και για να αυξήσουμε την αντοχή τους προς την διάτμηση, να βελτιώσουμε τα λοξά βέλη, τον λοξό εφελκυσμό, και την τέμνουσα βάσης.

Η προένταση όμως καταπονεί με περισσότερα φορτία θλίψης τις διατομές, και η απαίτηση χρησιμοποίησης ισχυρότερου σκυροδέματος είναι δεδομένη.
Ο τρόπος που αντιδρά το προτεταμένο με το έδαφος φρεάτιο στον σεισμό, έχει σχέση με το γεωμετρικό σχήμα που παίρνει στο χώρο το πλάστιμο κτίριο που το περιβάλει.
Η ενέργεια που αποθηκεύεται στο πλάστιμο κτίριο μοιάζει με αυτήν ενός ελατηρίου που παραμορφώνεται. Δηλαδή έχει σχέση με την παραμόρφωσή του και τις ασκούμενες δυνάμεις. Όταν μιλάμε για σεισμική απόκριση αυτό ακριβώς εννοούμε, δηλαδή "την παραμόρφωση και τα φορτία που αναπτύσσονται στο κτίριο, εξ αιτίας της εδαφικής κίνησης στη βάση της κατασκευής". Το κτίριο κατά την σεισμική του ταλάντωση παίρνει διάφορες γεωμετρικές μορφές. Αυτές οι ιδιομορφές του αντιστοιχούν στις ιδιοπεριόδους του και είναι τόσες όσοι οι βαθμοί της ελευθερίας κίνησής του.
Αυτές ακριβώς οι ιδιομορφές καθορίζουν το είδος του στατικού φορέα και για την περίπτωση του προτεταμένου φρεατίου βρίσκονται μεταξύ δύο οριακών καταστάσεων - στατικών συστημάτων. Ο άκαμπτος προτεταμένος στατικός φορέας μπορεί να περιγραφεί σαν μία συνεχής προτεταμένη δοκός με ανυποχώρητες πλευρές στο ύψος των πλακών, και με ισχυρή πάκτωση στη βάση του φρεατίου με το έδαφος, και η ο άλλος πλάστιμος φορέας με έναν εντελώς ελεύθερο πρόβολο πακτωμένο στη βάση μιας κοιτόστρωσης η οποία έχει όριζόντια σεισμική μόνωση.
Ο πρώτος προτεταμένος φορέας δίνει στην δεύτερη πλάστιμη κατασκευή την ελευθερία κινήσεων που χρειάζεται να έχει διότι τοποθέτησα  όλο και μεγαλύτερο σεισμικό αρμό καθ ύψος, στο ύψος των διαφραγμάτων, ώστε να αποφύγω την μεταφορά φορτίων προς τους κάτω ορόφους, η οποία θα προερχόταν από την πρωταρχική κρούση των πάνω πλακών με το φρεάτιο.
Ο πλάστιμος φορέας δεν είναι πακτωμένος με το έδαφος διότι του έχω τοποθετήσει εφέδρανα, ή αυτή την άλλη οριζόντια σεισμική μόνωση της φωτογραφίας.
Τόσο οι καθ ύψος διαφορετικοί σεισμικοί αρμοί, όσο και η οριζόντια σεισμική μόνωση που τοποθέτησα στην μέθοδο, πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν στη βάση υπολογισμού των παραμορφώσεων.
Όπως βλέπουμε στο σχήμα 1   
Όταν το υποστύλωμα είναι σε κατάσταση ηρεμίας οι στατικές φορτίσεις ισορροπούν με τις δυνάμεις αντίστασης του εδάφους.
Όπως βλέπουμε στο σχήμα 3
Όταν αλλάζει κλίση ο κατακόρυφος άξονας του υποστυλώματος, λόγο μετατόπισης που το αναγκάζει να έχει η ταλάντωση, βλέπουμε την αλλαγή κλίσης P που παρατηρείται περιφερειακά των πλευρών του.
Όπως βλέπουμε στο σχήμα 2
η αλλαγή κλίσης P που παρατηρείται περιφερειακά των πλευρών του, σε συνδυασμό με τα στατικά φορτία των δοκών Σ δημιουργούν τις ροπές P
Αυτές οι ροπές καταπονούν τις μικρές διατομές του υποστυλώματος και της δοκού.
Όπως βλέπουμε στο σχήμα 4
Ο μηχανισμός πάκτωσης δεν αφήνει το υποστύλωμα να μετακινηθεί ούτε επάνω ούτε κάτω διότι υπάρχει ισχυρή πάκτωση.
Όπως βλέπουμε στο σχήμα 5
η πάκτωση δώματος και εδάφους σταματά την παραμόρφωση του κάθετου άξονα του υποστυλώματος διότι φέρνει μία αντίσταση στο δώμα όταν αυτό πάει να σηκωθεί επάνω, και άλλη μία αντίσταση στο αντικριστό μέρος της βάσης.
Όπως βλέπουμε στο σχήμα 6
Αυτές οι δύο αντίθετες αντιδράσεις στο δώμα Δ και Ε στην βάση δημιουργούνται κατά την ταλάντωση του υποστυλώματος και οδηγούν τις πλάγιες φορτίσεις τις αδράνειας Α στην κάθετη διατομή του υποστυλώματος, υπό μορφή τέμνουσας Τ
Δηλαδή εκ τρέψαμε τις πλάγιες φορτίσεις της αδράνειας στην κάθετη διατομή του υποστυλώματος.
Όπως βλέπουμε στο σχήμα 2
οι πλάγιες φορτίσεις της αδράνειας δεν οδηγούνται στην κάθετη διατομή του υποστυλώματος, αλλά μέσω των ροπών P οδηγούνται στις μικρές διατομές.
Αυτός ο σχεδιασμός είναι ο σημερινός σχεδιασμός, και η αντίδραση στην αδράνεια υπάρχει μόνο στους κόμβους υπό μορφή ροπής.
Το ερώτημα που μπαίνει είναι τι είναι πιο καλά.
1) Η αντίδραση στην αδράνεια να υφίσταται μόνο στους κόμβους υπό μορφή ροπής?
Ή 2) Η αντίδραση στην αδράνεια να υφίσταται στους κόμβους υπό μορφή ροπής
συν την αντίσταση στην κάθετη διατομή του υποστυλώματος, υπό μορφή τέμνουσας Τ ?
Τα συμπεράσματα δικά σας.
Όπως βλέπουμε στο σχήμα 7
Έχουμε την δυνατότητα ( εκτός της πάκτωσης δώματος εδάφους )να εφαρμόσουμε και προένταση μεταξύ δώματος και βάσης Θ καθώς και την ίδια στιγμή ξεχωριστή πάκτωση Π βάσης - εδάφους.
1) Πως βελτιώνω τους δείκτες των πλάστιμων περιοχών ?
Απάντηση. Ξεχωρίζοντας τον πλάστιμο από τον άκαμπτο στατικό φορέα,με την δημιουργία σεισμικού αρμού μεταξύ αυτών των δύο συστημάτων, κατανέμουμε   ισομετρικά τις σεισμικές φορτίσεις  στα κάθετα στοιχεία των δύο στατικών συστημάτων
2) Πως βελτιώνω τους δείκτες των πλαστικών ζωνών?
Απάντηση. Ξεχωρίζοντας τον πλάστιμο από τον άκαμπτο στατικό φορέα,με την δημιουργία σεισμικού αρμού μεταξύ αυτών των δύο συστημάτων, κατόρθωσα να δώσω στον πλάστιμο φέροντα απεριόριστη  ελευθερία κινήσεων, τόσων όσων και των κινήσεων του σεισμού. Ο σεισμικός αρμός δουλεύει σαν πλαστική ζώνη, χωρίς όμως να αστοχεί.
3) Πως βελτιώνω τους δείκτες της στρεπτικής ακαμψίας των ασύμμετρων κατασκευών?
Απάντηση. Με την τοποθέτηση περισσοτέρων του ενός άκαμπτων στατικών φορέων ( με την παρεμβολή σεισμικού αρμού μεταξύ των, σε επιλεγμένα σημεία,) μέσα στον πλάστιμο ασύμμετρο στατικό φορέα.
4) Πως βελτιώνω την αντοχή του υποστυλώματος ως προς τις τέμνουσες και την τέμνουσα βάσης?
5) Πως αυξάνω την ενεργό διατομή των υποστυλωμάτων
6) Πως βελτιώνω τον λοξό εφελκυσμό.
Απάντηση. Ξέρουμε από την βιβλιογραφία ότι η προένταση από μόνη της ( στα πλαίσια της επαλληλίας ) έχει πολύ θετικά αποτελέσματα, καθότι βελτιώνει τις τροχιές του λοξού εφελκυσμού.
Από την άλλη έχουμε και άλλο καλό... τη μειωμένη ρηγμάτωση λόγω θλίψης, κάτι που αυξάνει την ενεργό διατομή του υποστυλώματος, καθώς αυξάνει και τη δυσκαμψία της κατασκευής, η οποία μειώνει τις παραμορφώσεις που προκαλούν αστοχία.
7) Πως μειώνει την μετατόπιση του κόμβου της ανώτατης στάθμης, και τις παραμορφώσεις του φέροντα?
Απάντηση. Εισάγοντας μία νέα αντίσταση στην άνοδο του δώματος, προερχόμενη από το έδαφος, μέσω του μηχανισμού της ευρεσιτεχνίας, καθώς και με την εφαρμογή της προέντασης η οποία από μόνη της κάνει δύσκαμπτη την κατασκευή.
8) Πως μειώνει την ιδιοσυχνότητα εδάφους κατασκευής?
Απάντηση. Η πάκτωση ή η προένταση δώματος / εδάφους μειώνει την ιδιοσυχνότητα, λόγο α) θλίψης των διατομών των υποστυλωμάτων, β) λόγο αντίδρασης του τένοντα στην παραμόρφωση γ) λόγο της εφαρμοσμένης αντίδρασης του μηχανισμού προς την άνοδο του δώματος.
9) Πως βοηθάει στην αποφυγή του μηχανισμού ορόφου?
10) Πως απαλείφει το πρόβλημα της ανεπαρκούς συνάφειας σκυροδέματος και χάλυβα?
Απάντηση.  Λόγω του ότι  στον προτεταμένο στατικό φορέα δεν υπάρχουν διαφράγματα, αυτό του δίνει την δυνατότητα να αντιδρά σαν ένα δομικό άκαμπτο στοιχείο και αυτή του η ιδιότητα το καθιστά  ικανό στο να ελέγχει την παραμόρφωση της καμπυλότητας του πλάστιμου στατικού φορέα, και να την διορθώνει καθ όλο το μήκος της πριν αστοχήσει.
Η παραμόρφωση στον κάθετο άξονα του πλάστιμου πολυόροφου φορέα οφείλεται στην διαφορά φάσης των καθ ύψος πλακών που τείνουν να του δώσουν το σχήμα S
Η συνεργασία μεταξύ σκυροδέματος και χάλυβα σε μια κατασκευή από Ο.Σ. επιτυγχάνεται με τη συνάφεια.
Με τον όρο συνάφεια ορίζεται η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών που παρεμποδίζουν τη σχετική ολίσθηση μεταξύ των ράβδων του οπλισμού και του σκυροδέματος που τις περιβάλλει.

Οι επιμέρους μηχανισμοί της συνάφειας είναι η πρόσφυση, η τριβή και, για την περίπτωση ράβδων χάλυβα με νευρώσεις, η αντίσταση του σκυροδέματος το οποίο εγκλωβίζεται μεταξύ των νευρώσεων.

Η συνδυασμένη δράση των μηχανισμών αυτών θεωρείται ισοδύναμη με την ανάπτυξη διατμητικών τάσεων στη διεπιφάνεια επαφής σκυροδέματος και χάλυβα.

Όταν οι τάσεις αυτές φθάσουν στην οριακή τιμή τους επέρχεται καταστροφή της συνάφειας με τη μορφή διάρρηξης του σκυροδέματος κατά μήκος των ράβδων και αποκόλλησης των ράβδων χάλυβα.

1) Το ερώτημα είναι αν η συνάφεια μεταξύ χάλυβα και Ο.Σ είναι μικρότερη από την εφελκυστική ικανότητα του χάλυβα, τότε δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχει ο επιπλέον οπλισμός ( για την παραλαβή μεγαλύτερων εφελκυστικών τάσεων ) πέραν της αντοχής της συνάφειας μεταξύ χάλυβα και Ο.Σ.

Βέβαια η μείωση των τάσεων επιτυγχάνεται με αύξηση της επικάλυψης και μείωση της διαμέτρου των ράβδων του οπλισμού.

Η αύξηση της οριακής τιμής τους επιτυγχάνεται με αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος.

Η παρουσία εγκάρσιου οπλισμού (συνδετήρων) δρα ευνοϊκά περιορίζοντας το άνοιγμα των αναπτυσσόμενων ρωγμών στη επιφάνεια οπλισμού και σκυροδέματος.

2) Ερώτημα...καλά όλα αυτά αλλά, πως αντιμετωπίζουμε την διαφορετικότητα της πλαστιμότητας του σκυροδέματος και του χάλυβα πάνω στην ακτίνα καμπυλότητας του υποστυλώματος?

Κατά την ταλάντωση του φέροντα τα υποστυλώματα εμφανίζουν μία καμπύλη η οποία τείνει να μεγαλώσει από την μία πλευρά τους αξιώνοντας από το σκυρόδεμα επικάλυψης να είναι πιο πλάστιμο και από τον χάλυβα που περιβάλει.

Αφού ξέρουμε ότι η πλαστιμότητα του Ο.Σ είναι κατά πολύ μικρότερη της πλαστιμότητας του χάλυβα, αυτό δεν είναι μεγάλο πρόβλημα συμβάλλοντας στην αστοχία?

Για εμένα είναι μεγάλο πρόβλημα για τρεις βασικούς λόγους.

α) διότι το σκυρόδεμα αδυνατεί να είναι τόσο ελαστικό ώστε να επιμηκυνθεί όσο απαιτεί η ακτίνα καμπυλότητας, και αφετέρου

β) η συνάφεια καταστρέφεται διότι δημιουργούνται μεγάλες διατμητικές τάσεις μεταξύ χάλυβα και σκυροδέματος λόγο
διαφορετικής ακτίνας καμπυλότητας που έχουν αυτά τα υλικά λόγο της θέσεως που κατέχουν στο υποστύλωμα.

και γ) Αν ένα υλικό είναι πλάστιμο όπως είναι ο χάλυβας, και το άλλο υλικό είναι μη πλάστιμο όπως είναι το σκυρόδεμα,...πιστεύω ότι αυτή η σχέση δημιουργεί μεγάλες ακτινωτές διατμητικές τάσεις στην διεπιφάνεια των δύο υλικών, καταστρέφοντας την σινάφια

Τελικά η πλαστιμότητα δεν είναι τόσο πλάστιμη σε υλικά διαφορετικής ολκιμότητας
Ξέρουμε ότι σε έναν φορέα εάν αρχίσει το φαινόμενο του λυγισμού, ο οπλισμός τείνει να επιμηκυνθεί, για να ακολουθήσει τον λυγισμό του κάθετου στοιχείου.

Επειδή όμως ο χάλυβας υπόκεινται σε μεγάλες εφελκυστικές τάσεις, αντιδρά μέσο της συνάφειας στην παραμόρφωση που του επιβάλουν τα εξωτερικά φορτία του σεισμού.
Για την καλύτερη συνάφεια σκυροδέματος χάλυβα απαιτείτε ο  γραμμικός οπλισμός των κάθετων στοιχείων να είναι μικρής διατομής ( περισσότερες βέργες χάλυβα στα ίδια σχεδιαζόμενα κιλά οπλισμού )
Σε συνδυασμό με τον πυκνό εγκάρσιο οπλισμό ( τσέρκια ) να εγκλωβίζουν το περισφιγμένο σκυρόδεμα ώστε όταν αυτό αστοχήσει να διατηρεί τα κομμάτια του σκυροδέματος στον χαλύβδινο κλωβό για την αποφυγή της κατάρρευσης του δομικού έργου.
Πως δημιουργείται ο μηχανισμός ορόφου και πως τον σταματάει η εφεύρεση?
Αν πάρουμε ένα κερί και το σπάσουμε με τα χέρια μας στο κέντρο, ( εκεί που το σπάμε με το χέρι μας είναι η κρίσιμη περιοχή ) θα παρατηρήσουμε ότι την στιγμή που αστοχεί στο φιτίλι ενεργούν τάσεις εφελκυσμού, και στο κερί τάσεις θλίψης.
Αυτές οι τάσεις εφελκυσμού δεν εφαρμόζονται τυχαία, αλλά έχουν ένα αίτιο, και αυτό είναι η παραμόρφωση της καμπύλης του η οποία αστοχεί πάντα στην κρίσιμη περιοχή.
Ας εξετάσουμε τον εφελκυσμό και την κρίσιμη περιοχή.
Η κρίσιμη περιοχή διαχωρίζει τις τάσεις εφελκυσμού καθ ύψος στα υποστυλώματα σε δύο μέρη.
Δηλαδή το φυτίλι  εφελκύεται από το κάτω μέρος του κεριού προς την κρίσιμη περιοχή, και από το άνω άκρο του κεριού προς την κρίσιμη περιοχή.
Αν σπάσουμε το κερί στο κέντρο, τότε η σινάφια του άνω μέρους με την σινάφια του κάτω μέρους του κεριού έχουν την ίδια δυναμική αντίδραση και ισορροπούν.
Θα δούμε να αστοχεί το κερί, χωρίς να καταστρέφεται η συνάφεια του φυτιλιού και του κεριού

Αν σπάσουμε όμως το κερί στα άκρα του, δεν θα συμβεί το ίδιο.
Η διεπιφάνεια των δύο υλικών είναι μικρότερη στα άκρα, οπότε μικρότερη είναι και η αντίδραση που φέρνουν προς τον εφελκυσμό του φυτιλιού, από ότι είναι η αντίδραση του άλλου μέρους.
Το αποτέλεσμα είναι το φυτίλι στα άκρα του κεριού να χάνει την συνάφειά του και να τραβιέται έξω από το κερί.
Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται στα υποστυλώματα του ισογείου.
Βλέπουμε πάντα όταν τα υποστυλώματα αστοχούν, τον χάλυβα τραβηγμένο έξω από το σκυρόδεμα, σε σχήμα καμπύλης, ποτέ όμως κομμένο.
Η προένταση που εφαρμόζει ο μηχανισμός της ευρεσιτεχνίας δεν παρουσιάζει το αναφερθέν πρόβλημα της συνάφειας, διότι απλά δεν υφίσταται συνάφεια μεταξύ σκυροδέματος και τένοντα, διότι περνά ελεύθερος μέσα από το σκυρόδεμα.
Οι πακτώσεις του τένοντα εφαρμόζονται στα δύο άκρα του μηχανισμού, έξω από το σκυρόδεμα.
Η παραμόρφωση της κολόνας επιβάλει παραμόρφωση του τένοντα που την διαπερνά.
Ο τένοντας μεταφέρει την τάση παραμόρφωσης που δέχεται από της παραμόρφωση της κολόνας στα άκρα της υπό μορφή θλίψης, και όχι υπό μορφή συνδυασμένης δράσεις των μηχανισμών που παρεμποδίζουν την σχετική ολίσθηση
με την ανάπτυξη περιμετρικών διατμητικών τάσεων στην διεπιφάνεια επαφής σκυροδέματος χάλυβα, όπως συμβαίνει με τον αδρανή γραμμικό οπλισμό.
Αυτός ο μηχανισμός της προέντασης δεν έχει το πρόβλημα της διαφοράς δυναμικού στην κρίσιμη περιοχή, όπως εμφανίζετε στον αδρανή γραμμικό οπλισμό.
Σχεδιάζετε πλάστιμα, αλλά χρειάζεστε και την δυσκαμψία, για να σταματήσετε τις στρεπτομεταφορικές μετακινήσεις των ασύμμετρων ορόφων.
Σχεδιάζετε πλάστιμα, αλλά χρειάζεστε και τις πλαστικές ζώνες σε προεπιλεγμένες θέσεις, ώστε να είναι οι πρώτες που αστοχούν-διαρρέουν σε ισχυρό σεισμό.
Όλα αυτά μαζί... πλαστιμότητα, πλαστικές ζώνες, και δύσκαμπτα στοιχεία, τα συνδέεται σε μία κατασκευή να λειτουργήσουν σαν ένα σώμα.
Αυτό είναι το λάθος που κάνετε στον σχεδιασμό.
Η πλάστιμότητα, η πλαστικές ζώνες, και τα δύσκαμπτα στοιχεία, είναι πολύ χρήσιμα στην σεισμική απόκριση της κατασκευής, με την προυπόθεση να είναι ανεξάρτητα στοιχεία μεταξύ των, αλλιώς το ένα αναιρεί την χρησιμότητα του άλλου.
Αυτό κάνει η ευρεσιτεχνία, δίνοντας διακριτούς ρόλους στην πλαστιμότητα, στις πλαστικές ζώνες, και στα δύσκαμπτα στοιχεία

Π.χ η πλαστιμότητα είναι μηχανισμός απόσβεσης της σεισμικής ενέργειας, αλλά αν σε ένα πλάστιμο φέροντα τοποθετήσεις ένα δύσκαμπτο τοιχίο, αυτόματα μεταβιβάζεις όλα τα εντατικά μεγέθη του φέροντα πάνω στο δύσκαμπτο τοιχίο, και κάνεις τα πλάστιμα στοιχεία του φέροντα τεμπέλικα στο να παραλάβουν εντάσεις  διότι η ελαστικότητα που έχουν ακυρώνει την απόκριση αυτών προς τον σεισμό, αφήνοντας μόνο του το δύσκαμπτο τοιχίο να παραλάβει όλα τα εντατικά μεγέθη.
Αποτέλεσμα είναι να μην έχουμε ομαλό καταμερισμό τάσεων σε όλα τα στοιχεία.
Το ίδιο συμβαίνει και με τα κοντά υποστυλώματα, τα οποία είναι τα πρώτα που αστοχούν, λόγο έλλειψης πλαστιμότητας, διότι συγκεντρώνουν όλα τα εντατικά μεγέθη επάνω τους.
Το ίδιο συμβαίνει και με τις τοιχοπληρώσεις
Κατά το σχεδιασμό των δομικών συστημάτων ή των κτιρίων, οι τοιχοπληρώσεις δεν θεωρούνται ως φέροντα στοιχεία των κατασκευών, αλλά η επιρροή τους στην πλευρική δυσκαμψία των κατασκευών παίζει σημαντικό ρόλο στον φέροντα οργανισμό του δομικού συστήματος. Σε περίπτωση διακοπής των τοιχοπληρώσεων σε κάποιο όροφο, ή τη μη συμμετρική διάταξη τους σε κάτοψη ενός πλαισιακού φορέα από οπλισμένο σκυρόδεμα, έχει ως συνέπεια τη συγκέντρωση δυνάμεων στα φέροντα στοιχεία του συστήματος, με αποτέλεσμα την ανάγκη μεγαλύτερης αντοχής και ικανότητας παραμόρφωσης των στοιχείων αυτών.
Δηλαδή εδώ βλέπουμε να συμβαίνει το αντίθετο από πριν.
Δηλαδή πολύ δύσκαμπτα στοιχεία στους άλλους ορόφους, και πλάστιμα στοιχεία σε έναν από αυτούς, δημιουργούν μεταφορά τάσεων στον πλάστιμο μαλακό όροφο και έχουμε τον μηχανισμό ορόφου, δηλαδή αστοχία.
Όλα τα πάρα πάνω προβλήματα της συνάφειας και του μηχανισμού ορόφου εξαλείφονται με τον προτεταμένο στατικό φορέα, διότι αυτός είναι ενιαίος χωρίς διαφράγματα και δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα της συνάφειας των δύο άκρων.
Αυτή του η ιδιότητα του εξασφαλίζει την μέγιστη ακαμψία, ώστε να μπορεί να ελέγχει την παραμόρφωση του πλάστιμου στατικού φορέα.
11) Πως εξασφαλίζει ισχυρότερη θεμελίωση?
13) Πως ο μηχανισμός βελτιώνει αυτόματα την  επιμήκυνση του τένοντα που παρατηρείται κατά την μακροχρόνια τάνυση, καθώς και την συνάφεια της πάκτωσης μεταξύ κατασκευής       και εδάφους, η οποία κινδυνεύει να χαλαρώσει λόγο συνεχών φορτίσεων μεγάλης διάρκειας και πολλών κύκλων φόρτισης, όπως εφαρμόζουν οι σεισμοί.
Απάντηση. Η πάκτωση της άγκυρας στο έδαφος δεν αφήνει ούτε το δώμα να ανέλθει, ούτε την βάση να υποχωρήσει, όταν αστοχήσει το έδαφος θεμελίωσης.
Όταν λέμε ότι ο μηχανισμός του υδραυλικού συστήματος εφαρμόζει προένταση μεταξύ εδάφους και δώματος, στην πραγματικότητα αυτό που γίνεται είναι ότι εξασκούνται φορτία προέντασης μεταξύ βάσης και δώματος, και την ίδια στιγμή φορτίσεις προς στα πρανή της γεώτρησης.

Δηλαδή ποτέ ο υδραυλικός ελκυστήρας δεν φορτίζει το έδαφος με πρόσθετες κάθετες φορτίσεις πέραν των στατικών φορτίσεων του φέροντα,
όταν εφαρμόζουμε την προένταση
Απεναντίας βοηθάει το έδαφος να μην πάθει καθίζηση από τα φορτία της κατασκευής, λόγο των πλάγιων φορτίσεων που εξασκεί στα πρανή της γεώτρησης.

Δηλαδή είναι ένας μηχανισμός που πακτώνεται στα πρανή της γεώτρησης,
στηρίζοντας την βάση, και ταυτόχρονα εφαρμόζει προένταση στα κάθετα στοιχεία, πλην του εδάφους.
Το έδαφος δηλαδή δεν δέχεται ουδεμία προένταση.
Αυτός ο μηχανισμός είναι ισχυρός τόσο στα κάθετα, όσο και στα ανοδικά φορτία, προστατεύοντας τον φέροντα και από την ταλάντωση, και από την καθίζηση του εδάφους.

Η αιτία βρίσκεται στον μηχανισμό της άγκυρας, και συγκεκριμένα στους δύο σωλήνες που φέρει.
Αυτοί οι σωλήνες έχουν διαφορετική διάμετρο, έτσι ώστε ο ένας να ολισθαίνει μέσα στον άλλον.
Ο εσωτερικός σωλήνας είναι συνδεδεμένος με τον τένοντα.
Ο εξωτερικός σωλήνας που είναι και ο υποδοχέας του τένοντα, καταλήγει κάτω από την βάση, και αυτός είναι η αιτία που η βάση δεν υποχωρεί όταν το έδαφος τείνει να παραμορφωθεί, λόγο στατικών φορτίων και από την επιβολή φορτίσεων προερχόμενες από την προένταση.
Αυτός ο σωλήνας όταν δέχεται τα φορτία της βάσης, τείνει να υποχωρήσει κάθετα.
Αδυνατεί όμως να υποχωρήσει κάθετα, διότι είναι συνδεδεμένος με πίρους και μπάρες πυραμοειδούς μορφής, στο άλλο άκρο του, οι οποίες μπάρες μεταβιβάζουν τα φορτία της βάσης στα πρανή της γεώτρησης.
Αυτή η μεταβίβαση των φορτίων μέσο των μπαρών, υποβοηθείται και από τις άλλες πυραμοειδούς μορφής μπάρες οι οποίες είναι ανεστραμμένες και συνδεδεμένες με

Είμαστε πράσινοι γιατί...
Ο μηχανισμός του υδραυλικός ελκυστήρας δομικών έργων της παρούσας
εφεύρεσης καθώς και ο τρόπος κατασκευής των δομικών
κατασκευών χρησιμοποιώντας τον υδραυλικό ελκυστήρα της
παρούσας εφεύρεσης έχουν ως κύριο σκοπό την ελαχιστοποί-
ηση των προβλημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια των
δομικών κατασκευών παντώς τύπου, στην περίπτωση αντιμετώπισης φυσι-
κών φαινομένων όπως είναι ο σεισμός, οι ανεμοστρόβιλοι
και οι πολύ ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.
Είναι ένα σύστημα προστασίας από τις φυσικές καταστροφές, για τον λόγο αυτό είναι μία πράσινη ευρεσιτεχνία.

Άρχισα να κάνω δικά μου πειράματα για να ελέγξω πρώτον την πρόσθετη ακαμψία και αντοχή στις τέμνουσες που προσδίδει η ευρεσιτεχνία σε άκαμπτες κατασκευές.
Σας παρουσιάζω τα αποτελέσματα των πειραμάτων που διεξήχθηκαν πάνω στην ίδια πλαισιωτή κατασκευή ( μοντέλο ) με και χωρίς το σύστημα της ευρεσιτεχνίας.
Η δοκιμές διεξήχθηκαν σε διαφορετικές επιταχύνσεις.
Πείραμα με το σύστημα της ευρεσιτεχνίας.
1) https://www.youtube.com/watch?v=8ubLKyyO2q0
2) https://www.youtube.com/watch?v=zOyoEWpvsjM
3) https://www.youtube.com/watch?v=Q6og4VWFcGA
Πείραμα χωρίς το σύστημα της ευρεσιτεχνίας, σε πολύ μικρότερη επιτάχυνση, λόγο κινδύνου ανατροπής του μοντέλου.
https://www.youtube.com/watch?v=Ux8TzWYvuQ0
1)Συμπέρασμα
Το συμπέρασμα που βγάζω εγώ είναι ότι αν το μοντέλο ήταν πιο πολλών ορόφων, θα είχε ακόμα περισσότερη ταλάντωση από ότι αυτό των δύο ορόφων....Πρώτο συμπέρασμα είναι ότι αυτό το αντισεισμικό είναι πάρα πολύ απαραίτητο για τα ψιλά άκαμπτα κτίρια για να σταματάει την ανατροπή από τον αέρα, και τον σεισμό, καθώς και για να εφαρμοσθεί στην πρώτη μέθοδο με το κεντρικό φρεάτιο ώστε να ελέγχει την πλαστιμότητα του φέροντα που πάλλεται γύρο του.
Ακόμα
Αν αυτό το μοντέλο από Ο.Σ του πειράματος ήταν κατασκευασμένο από οπτόπλινθους ( τούβλα ) χωρίς κολόνες, φαντάζεστε και μόνοι σας τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχαν οι κοχλίες και οι ντίζες.
2)Συμπέρασμα απαραίτητο το αντισεισμικό στην συνεχή δόμηση.
Βασικά αυτό που κάνει η ευρεσιτεχνία είναι ότι κάνει πολύ πιο ισχυρά τα άκαμπτα μεγάλα κάθετα στοιχεία, προσδίδοντας σε αυτά μεγαλύτερη αντοχή τόσο στην τέμνουσα, όσο και στις πλάγιες φορτίσεις.
Υπάρχουν πολλοί σχεδιασμοί για την τοποθέτησή του συστήματος οι οποίοι εξαρτώνται από τις αρχιτεκτονικές ανάγκες σχεδιασμού.
Συνεργάτες
Επιθυμώ συνεργασία επιστημονική ή σπονσορες.
Φωτογραφίες
Αντισεισμικό σύστημα.
 Αντισεισμικό σύστημα.
http://www.green-e.gr/m/photos/get_image/file/4cfa234aed88433925e9e6b410e158c3.jpg
http://www.green-e.gr/m/photos/get_image/file/9b3650a70070020e00b39b3a4dbc68a0.jpg
http://www.green-e.gr/m/photos/get_image/file/8673abdb262ca154ec0f79093cbbf097.jpg
http://www.green-e.gr/m/photos/get_image/file/5ab42850434b9df6a1cbddbf61adfc12.jpg     ΠΗΓΗ..GREEN-E
Από τον Ιωάννη Λυμπέρη κάτοχο της ευρεσιτεχνίας.
Οι σεισμοί των τελευταίων δεκαετιών σε όλο τον κόσμο, καθώς και οι πρόσφατοι σεισμοί στη Ελλάδα, έχουν θέσει σε πρώτη προτεραιότητα το μείζον κοινωνικό και οικονομικό θέμα της σεισμικής συμπεριφοράς και της γενικότερης αντισεισμικής προστασίας των κατασκευών έναντι των σεισμών.
Λόγω της αναγκαιότητας του περιορισμού των επιπτώσεων του σεισμού έχουν αναπτυχθεί διάφορες μέθοδοι βελτιστοποίησης της απόκρισης των κατασκευών προς τις σεισμικές κινήσεις.


Ένα σημαντικό τμήμα των εξελίξεων για την αντισεισμική ενίσχυση των κατασκευών, αντιτίθεται με τις σύγχρονες αρχιτεκτονικές ανάγκες, οι οποίες απαιτούν
όσο το δυνατό ελεύθερες κατόψεις ( μη συμμετρική κατασκευή Ο/Σ ) και μείωση των φερόντων στοιχείων του κτιρίου.
Επίσης, οι αρχιτεκτονικές ανάγκες διαφοροποιούν καθ’ ύψος την επιφάνειας κάλυψης (κάτοψης) του κτιρίου.

Τα προβλήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή των παραπάνω αρχιτεκτονικών απαιτήσεων είναι είτε η δημιουργία «μαλακού ορόφου», είτε οι ουσιαστικές αποκλίσεις από την επιθυμητή συμμετρική διάταξη των στοιχείων ακαμψίας, καθώς και την εντονότερη καταπόνηση της κατασκευής, λόγω συγκέντρωσης εντατικών μεγεθών, και στρεπτικών φαινομένων που παρατηρείται στις ασύμμετρες κατασκευές.

Σήμερα σχεδιάζουμε πλάστιμες κατασκευές, αλλά χρειαζόμαστε και την στρεπτική ακαμψία για να περιορίσουμε τις στρεπτικές μετακινήσεις των ασύμμετρων ορόφων.
Σχεδιάζουμε με μεθόδους πλαστικών ζωνών, οι οποίες είναι οι προεπιλεγμένες περιοχές αστοχίας ώστε να είναι οι πρώτες που αστοχούν-διαρρέουν σε έναν ισχυρό σεισμό ώστε να προστατέψουμε τα υποστυλώματα από αστοχίες, μεταφέροντας τις διαρροές στις δοκούς.
Ο αναφερθείς σχεδιασμός είναι πολύ χρήσιμος αλλά ανεπαρκής για τις σημερινές αρχιτεκτονικές ανάγκες.

Στην προσπάθειά μου να σχεδιάσω το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα, κατασκεύασα έναν μηχανισμό και σχεδίασα μία μέθοδο η οποία προσδίδει στις κατασκευές μεγάλη απόκριση προς τις πλάγιες φορτίσεις του σεισμού, διότι βελτιώνει τους δείκτες…

1) Των πλάστιμων περιοχών.
2) Των πλαστικών ζωνών.
3) Της στρεπτικής ακαμψίας των ασύμμετρων κατασκευών?
4) Βελτιώνει την αντοχή του υποστυλώματος ως προς τις τέμνουσες και την τέμνουσα βάσης.
5) Αυξάνει την ενεργό διατομή των υποστυλωμάτων.
6) Βελτιώνει τον λοξό εφελκυσμό.
7) Μειώνει την μετατόπιση του κόμβου της ανώτατης στάθμης, και τις παραμορφώσεις του φέροντα.
8) Μειώνει την ιδιοσυχνότητα εδάφους κατασκευής.
9) Βοηθάει στην αποφυγή του μηχανισμού ορόφου.
10) Απαλείφει το πρόβλημα της ανεπαρκούς συνάφειας σκυροδέματος και χάλυβα.
11) Εξασφαλίζει ισχυρότερη θεμελίωση.
12) Αυξάνει την απόσβεση των σεισμικών φορτίσεων η οποία οδηγεί σε μείωση της απόκρισης.
13) Ο μηχανισμός βελτιώνει αυτόματα την έρπη του τένοντα που παρατηρείται κατά την μακροχρόνια τάνυση, καθώς και την συνάφεια της πάκτωσης μεταξύ κατασκευής και εδάφους, η οποία κινδυνεύει να χαλαρώσει λόγο συνεχών φορτίσεων μεγάλης διάρκειας και πολλών κύκλων φόρτισης, όπως είναι οι σεισμοί.

Ο μηχανισμός του υδραυλικός ελκυστήρας δομικών έργων της παρούσας εφεύρεσης καθώς και ο τρόπος κατασκευής των δομικών κατασκευών χρησιμοποιώντας τον υδραυλικό ελκυστήρα της παρούσας εφεύρεσης έχουν ως κύριο σκοπό την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια των δομικών κατασκευών στην περίπτωση αντιμετώπισης φυσικών φαινομένων όπως είναι ο σεισμός, οι ανεμοστρόβιλοι και οι πολύ ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Σύμφωνα με την εφεύρεση αυτό επιτυγχάνεται με μια συνεχή προένταση (έλξη) της δομικής κατασκευής προς το έδαφος και του εδάφους προς την κατασκευή, κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα. Αυτή τη δύναμη προέντασης την εφαρμόζει ο μηχανισμός του υδραυλικού ελκυστήρα δομικών έργων. 

Αυτός αποτελείται από ένα συρματόσχοινο το οποίο διαπερνά ελεύθερο στο κέντρο τα κάθετα στοιχεία στήριξης της δομικής κατασκευής, καθώς και το μήκος μιας γεώτρησης, κάτω απ’ αυτά.

Στο κάτω άκρο του είναι πακτωμένο με ένα μηχανισμό τύπου άγκυρας που πακτώνεται στο ύψος της θεμελίωσης στα πρανή μιάς γεώτρησης και δεν μπορεί να ανέλθει. Στο επάνω μέρος του, το συρματόσχοινο, είναι πάλι πακτωμένο με ένα υδραυλικό μηχανισμό έλξης ο οποίος το έλκει με μία συνεχή δύναμη ανόδου. Η ασκούμενη
έλξη στο συρματόσχοινο από τον υδραυλικό μηχανισμό και η αντίδραση σ’ αυτήν την έλξη που προέρχεται από την πακτωμένη άγκυρα στο άλλο άκρο του γεννά την επιθυμητή προένταση στο δομικό έργο η οποία προσδίδει στα άκαμπτα κάθετα στοιχεία μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή στις τέμνουσες, όσο και στις πλάγιες φορτίσεις.

- See more at: http://www.hellas-now.com/2014/04/blog-post_3615.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook#sthash.fOolVgQH.dpuf
Από τον Ιωάννη Λυμπέρη κάτοχο της ευρεσιτεχνίας.
Οι σεισμοί των τελευταίων δεκαετιών σε όλο τον κόσμο, καθώς και οι πρόσφατοι σεισμοί στη Ελλάδα, έχουν θέσει σε πρώτη προτεραιότητα το μείζον κοινωνικό και οικονομικό θέμα της σεισμικής συμπεριφοράς και της γενικότερης αντισεισμικής προστασίας των κατασκευών έναντι των σεισμών.
Λόγω της αναγκαιότητας του περιορισμού των επιπτώσεων του σεισμού έχουν αναπτυχθεί διάφορες μέθοδοι βελτιστοποίησης της απόκρισης των κατασκευών προς τις σεισμικές κινήσεις.


Ένα σημαντικό τμήμα των εξελίξεων για την αντισεισμική ενίσχυση των κατασκευών, αντιτίθεται με τις σύγχρονες αρχιτεκτονικές ανάγκες, οι οποίες απαιτούν
όσο το δυνατό ελεύθερες κατόψεις ( μη συμμετρική κατασκευή Ο/Σ ) και μείωση των φερόντων στοιχείων του κτιρίου.
Επίσης, οι αρχιτεκτονικές ανάγκες διαφοροποιούν καθ’ ύψος την επιφάνειας κάλυψης (κάτοψης) του κτιρίου.

Τα προβλήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή των παραπάνω αρχιτεκτονικών απαιτήσεων είναι είτε η δημιουργία «μαλακού ορόφου», είτε οι ουσιαστικές αποκλίσεις από την επιθυμητή συμμετρική διάταξη των στοιχείων ακαμψίας, καθώς και την εντονότερη καταπόνηση της κατασκευής, λόγω συγκέντρωσης εντατικών μεγεθών, και στρεπτικών φαινομένων που παρατηρείται στις ασύμμετρες κατασκευές.

Σήμερα σχεδιάζουμε πλάστιμες κατασκευές, αλλά χρειαζόμαστε και την στρεπτική ακαμψία για να περιορίσουμε τις στρεπτικές μετακινήσεις των ασύμμετρων ορόφων.
Σχεδιάζουμε με μεθόδους πλαστικών ζωνών, οι οποίες είναι οι προεπιλεγμένες περιοχές αστοχίας ώστε να είναι οι πρώτες που αστοχούν-διαρρέουν σε έναν ισχυρό σεισμό ώστε να προστατέψουμε τα υποστυλώματα από αστοχίες, μεταφέροντας τις διαρροές στις δοκούς.
Ο αναφερθείς σχεδιασμός είναι πολύ χρήσιμος αλλά ανεπαρκής για τις σημερινές αρχιτεκτονικές ανάγκες.

Στην προσπάθειά μου να σχεδιάσω το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα, κατασκεύασα έναν μηχανισμό και σχεδίασα μία μέθοδο η οποία προσδίδει στις κατασκευές μεγάλη απόκριση προς τις πλάγιες φορτίσεις του σεισμού, διότι βελτιώνει τους δείκτες…

1) Των πλάστιμων περιοχών.
2) Των πλαστικών ζωνών.
3) Της στρεπτικής ακαμψίας των ασύμμετρων κατασκευών?
4) Βελτιώνει την αντοχή του υποστυλώματος ως προς τις τέμνουσες και την τέμνουσα βάσης.
5) Αυξάνει την ενεργό διατομή των υποστυλωμάτων.
6) Βελτιώνει τον λοξό εφελκυσμό.
7) Μειώνει την μετατόπιση του κόμβου της ανώτατης στάθμης, και τις παραμορφώσεις του φέροντα.
8) Μειώνει την ιδιοσυχνότητα εδάφους κατασκευής.
9) Βοηθάει στην αποφυγή του μηχανισμού ορόφου.
10) Απαλείφει το πρόβλημα της ανεπαρκούς συνάφειας σκυροδέματος και χάλυβα.
11) Εξασφαλίζει ισχυρότερη θεμελίωση.
12) Αυξάνει την απόσβεση των σεισμικών φορτίσεων η οποία οδηγεί σε μείωση της απόκρισης.
13) Ο μηχανισμός βελτιώνει αυτόματα την έρπη του τένοντα που παρατηρείται κατά την μακροχρόνια τάνυση, καθώς και την συνάφεια της πάκτωσης μεταξύ κατασκευής και εδάφους, η οποία κινδυνεύει να χαλαρώσει λόγο συνεχών φορτίσεων μεγάλης διάρκειας και πολλών κύκλων φόρτισης, όπως είναι οι σεισμοί.

Ο μηχανισμός του υδραυλικός ελκυστήρας δομικών έργων της παρούσας εφεύρεσης καθώς και ο τρόπος κατασκευής των δομικών κατασκευών χρησιμοποιώντας τον υδραυλικό ελκυστήρα της παρούσας εφεύρεσης έχουν ως κύριο σκοπό την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια των δομικών κατασκευών στην περίπτωση αντιμετώπισης φυσικών φαινομένων όπως είναι ο σεισμός, οι ανεμοστρόβιλοι και οι πολύ ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Σύμφωνα με την εφεύρεση αυτό επιτυγχάνεται με μια συνεχή προένταση (έλξη) της δομικής κατασκευής προς το έδαφος και του εδάφους προς την κατασκευή, κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα. Αυτή τη δύναμη προέντασης την εφαρμόζει ο μηχανισμός του υδραυλικού ελκυστήρα δομικών έργων. 

Αυτός αποτελείται από ένα συρματόσχοινο το οποίο διαπερνά ελεύθερο στο κέντρο τα κάθετα στοιχεία στήριξης της δομικής κατασκευής, καθώς και το μήκος μιας γεώτρησης, κάτω απ’ αυτά.

Στο κάτω άκρο του είναι πακτωμένο με ένα μηχανισμό τύπου άγκυρας που πακτώνεται στο ύψος της θεμελίωσης στα πρανή μιάς γεώτρησης και δεν μπορεί να ανέλθει. Στο επάνω μέρος του, το συρματόσχοινο, είναι πάλι πακτωμένο με ένα υδραυλικό μηχανισμό έλξης ο οποίος το έλκει με μία συνεχή δύναμη ανόδου. Η ασκούμενη
έλξη στο συρματόσχοινο από τον υδραυλικό μηχανισμό και η αντίδραση σ’ αυτήν την έλξη που προέρχεται από την πακτωμένη άγκυρα στο άλλο άκρο του γεννά την επιθυμητή προένταση στο δομικό έργο η οποία προσδίδει στα άκαμπτα κάθετα στοιχεία μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή στις τέμνουσες, όσο και στις πλάγιες φορτίσεις.

- See more at: http://www.hellas-now.com/2014/04/blog-post_3615.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook#sthash.fOolVgQH.dpuf
Από τον Ιωάννη Λυμπέρη κάτοχο της ευρεσιτεχνίας.
Οι σεισμοί των τελευταίων δεκαετιών σε όλο τον κόσμο, καθώς και οι πρόσφατοι σεισμοί στη Ελλάδα, έχουν θέσει σε πρώτη προτεραιότητα το μείζον κοινωνικό και οικονομικό θέμα της σεισμικής συμπεριφοράς και της γενικότερης αντισεισμικής προστασίας των κατασκευών έναντι των σεισμών.
Λόγω της αναγκαιότητας του περιορισμού των επιπτώσεων του σεισμού έχουν αναπτυχθεί διάφορες μέθοδοι βελτιστοποίησης της απόκρισης των κατασκευών προς τις σεισμικές κινήσεις.


Ένα σημαντικό τμήμα των εξελίξεων για την αντισεισμική ενίσχυση των κατασκευών, αντιτίθεται με τις σύγχρονες αρχιτεκτονικές ανάγκες, οι οποίες απαιτούν
όσο το δυνατό ελεύθερες κατόψεις ( μη συμμετρική κατασκευή Ο/Σ ) και μείωση των φερόντων στοιχείων του κτιρίου.
Επίσης, οι αρχιτεκτονικές ανάγκες διαφοροποιούν καθ’ ύψος την επιφάνειας κάλυψης (κάτοψης) του κτιρίου.

Τα προβλήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή των παραπάνω αρχιτεκτονικών απαιτήσεων είναι είτε η δημιουργία «μαλακού ορόφου», είτε οι ουσιαστικές αποκλίσεις από την επιθυμητή συμμετρική διάταξη των στοιχείων ακαμψίας, καθώς και την εντονότερη καταπόνηση της κατασκευής, λόγω συγκέντρωσης εντατικών μεγεθών, και στρεπτικών φαινομένων που παρατηρείται στις ασύμμετρες κατασκευές.

Σήμερα σχεδιάζουμε πλάστιμες κατασκευές, αλλά χρειαζόμαστε και την στρεπτική ακαμψία για να περιορίσουμε τις στρεπτικές μετακινήσεις των ασύμμετρων ορόφων.
Σχεδιάζουμε με μεθόδους πλαστικών ζωνών, οι οποίες είναι οι προεπιλεγμένες περιοχές αστοχίας ώστε να είναι οι πρώτες που αστοχούν-διαρρέουν σε έναν ισχυρό σεισμό ώστε να προστατέψουμε τα υποστυλώματα από αστοχίες, μεταφέροντας τις διαρροές στις δοκούς.
Ο αναφερθείς σχεδιασμός είναι πολύ χρήσιμος αλλά ανεπαρκής για τις σημερινές αρχιτεκτονικές ανάγκες.

Στην προσπάθειά μου να σχεδιάσω το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα, κατασκεύασα έναν μηχανισμό και σχεδίασα μία μέθοδο η οποία προσδίδει στις κατασκευές μεγάλη απόκριση προς τις πλάγιες φορτίσεις του σεισμού, διότι βελτιώνει τους δείκτες…

1) Των πλάστιμων περιοχών.
2) Των πλαστικών ζωνών.
3) Της στρεπτικής ακαμψίας των ασύμμετρων κατασκευών?
4) Βελτιώνει την αντοχή του υποστυλώματος ως προς τις τέμνουσες και την τέμνουσα βάσης.
5) Αυξάνει την ενεργό διατομή των υποστυλωμάτων.
6) Βελτιώνει τον λοξό εφελκυσμό.
7) Μειώνει την μετατόπιση του κόμβου της ανώτατης στάθμης, και τις παραμορφώσεις του φέροντα.
8) Μειώνει την ιδιοσυχνότητα εδάφους κατασκευής.
9) Βοηθάει στην αποφυγή του μηχανισμού ορόφου.
10) Απαλείφει το πρόβλημα της ανεπαρκούς συνάφειας σκυροδέματος και χάλυβα.
11) Εξασφαλίζει ισχυρότερη θεμελίωση.
12) Αυξάνει την απόσβεση των σεισμικών φορτίσεων η οποία οδηγεί σε μείωση της απόκρισης.
13) Ο μηχανισμός βελτιώνει αυτόματα την έρπη του τένοντα που παρατηρείται κατά την μακροχρόνια τάνυση, καθώς και την συνάφεια της πάκτωσης μεταξύ κατασκευής και εδάφους, η οποία κινδυνεύει να χαλαρώσει λόγο συνεχών φορτίσεων μεγάλης διάρκειας και πολλών κύκλων φόρτισης, όπως είναι οι σεισμοί.

Ο μηχανισμός του υδραυλικός ελκυστήρας δομικών έργων της παρούσας εφεύρεσης καθώς και ο τρόπος κατασκευής των δομικών κατασκευών χρησιμοποιώντας τον υδραυλικό ελκυστήρα της παρούσας εφεύρεσης έχουν ως κύριο σκοπό την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια των δομικών κατασκευών στην περίπτωση αντιμετώπισης φυσικών φαινομένων όπως είναι ο σεισμός, οι ανεμοστρόβιλοι και οι πολύ ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Σύμφωνα με την εφεύρεση αυτό επιτυγχάνεται με μια συνεχή προένταση (έλξη) της δομικής κατασκευής προς το έδαφος και του εδάφους προς την κατασκευή, κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα. Αυτή τη δύναμη προέντασης την εφαρμόζει ο μηχανισμός του υδραυλικού ελκυστήρα δομικών έργων. 

Αυτός αποτελείται από ένα συρματόσχοινο το οποίο διαπερνά ελεύθερο στο κέντρο τα κάθετα στοιχεία στήριξης της δομικής κατασκευής, καθώς και το μήκος μιας γεώτρησης, κάτω απ’ αυτά.

Στο κάτω άκρο του είναι πακτωμένο με ένα μηχανισμό τύπου άγκυρας που πακτώνεται στο ύψος της θεμελίωσης στα πρανή μιάς γεώτρησης και δεν μπορεί να ανέλθει. Στο επάνω μέρος του, το συρματόσχοινο, είναι πάλι πακτωμένο με ένα υδραυλικό μηχανισμό έλξης ο οποίος το έλκει με μία συνεχή δύναμη ανόδου. Η ασκούμενη
έλξη στο συρματόσχοινο από τον υδραυλικό μηχανισμό και η αντίδραση σ’ αυτήν την έλξη που προέρχεται από την πακτωμένη άγκυρα στο άλλο άκρο του γεννά την επιθυμητή προένταση στο δομικό έργο η οποία προσδίδει στα άκαμπτα κάθετα στοιχεία μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή στις τέμνουσες, όσο και στις πλάγιες φορτίσεις.

- See more at: http://www.hellas-now.com/2014/04/blog-post_3615.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook#sthash.fOolVgQH.dpuf

Advertisement

1 σχόλια:

  1. Η Εφεύρεση Το Απόλυτο Αντισεισμικό Σύστημα στο Ανατρεπτικό Δελτίο.
    https://www.facebook.com/manos.rcmaniac/videos/951791198316476/

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 
Top