Προσωπική πολιτική η οποία αποβαίνει σε βάρος των ελληνικών
εθνικών συμφερόντων ασκεί πλέον καθαρά ο ΥΠΕΞ Ε.Βενιζέλος
εκμεταλευόμενος την προϊούσα κυβερνητική διάλυση.
Εν μέσω της "φωτιάς" της ουκρανικής κρίσης συγκαλεί τριμερή
βαλκανική διάσκεψη με τη συμμετοχή της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας,
(και οι τρεις χώρες ανήκουν στο ΝΑΤΟ) προκειμένου να συντονίσουν την
δράση των τριών χωρών κατά της Ρωσίας στην Μ.Θάλασα και στο Αιγαίο. Στη
συνάντηση συμμετείχαν ο Βούλγαρος ΥΠΕΞ Kristian Vigenin, και ο ΥΠΕΞ της Ρουμανίας, Titus Corlăţean
Χαρκτηριστικές είναι οι δηλώσεις του Ρουμάνου ΥΠΕΞ "Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τον Έλληνα συνάδελφό μου και φίλο μου για τις τελευταίες εξελίξεις στην Ουκρανία.
Και, σε κάθε περίπτωση, θα κάνουμε τις τελευταίες εκτιμήσεις
μας κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου Εξωτερικών Υποθέσεων, τη Δευτέρα,
στις Βρυξέλλες. Και για να φτάσουμε σε συμπεράσματα, προφανώς, θα πρέπει
να λάβουμε υπόψη και τα σημαντικά γεγονότα και τις εξελίξεις που
σχετίζονται με τη θέση που εξέφρασε ο Ρώσος Πρόεδρος.
Εάν τα πράγματα εξελιχθούν προς την κατεύθυνση μιας
πολιτικής διαδικασίας, μιας συμπεριληπτικής διαδικασίας διαλόγου εντός
της Ουκρανίας, ενώ ταυτόχρονα θα γίνεται σεβαστή η εδαφική ακεραιότητα
και κυριαρχία της χώρας, αυτό θα είναι μια καλή εξέλιξη, την οποία θα
μπορούμε να υποστηρίξουμε. Αλλά θα πρέπει να δούμε όλες τις χειροπιαστές λεπτομέρειες.
Το ζήτημα των μειονοτήτων είναι πολύ σημαντικό για τη Ρουμανία,
καθώς στην Ουκρανία ζουν περίπου 400.000 Ρουμάνοι και, βεβαίως,
παρακολουθούμε την κατάσταση, όσον αφορά την προστασία της ταυτότητάς
τους. Είναι νομοταγείς πολίτες της Ουκρανίας, αλλά θα πρέπει να τους
χορηγηθούν όλα τα δικαιώματα, στη βάση των ευρωπαϊκών δεδομένων. Αυτό
ζητάμε συνεχώς από την ουκρανική ηγεσία και την ενθαρρύνουμε να
υιοθετήσει σχετική νομοθεσία, στα ευρωπαϊκά πρότυπα, και να την
εφαρμόσει σε όλες τις εθνικές μειονότητες που διαβιούν στην Ουκρανία,
συμπεριλαμβανομένης της ρουμανικής μειονότητας.
Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι υπάρχει στο Διεθνές
Δίκαιο δικαίωμα οποιουδήποτε κράτους να αναμιχθεί στα εσωτερικά ζητήματα
άλλου κράτους, ιδίως με στρατιωτικά μέσα, προκειμένου να υποστηρίξει
μια μειονότητα ομοεθνών του. Αυτό το δικαίωμα δεν υπάρχει στο Διεθνές
Δίκαιο, είναι απαγορευμένο. Είναι θεμελιωδώς διαφορετικό και
καταδικάζουμε την ανάμειξη."
Αμέσωςμετά απάντησε ο Έλληνας ΥΠΕΞ Ε.Βενιζέλος "Η ευρωπαϊκή πολιτική και η δική μας πολιτική όσον αφορά την Ουκρανία είναι πάντα μια πολιτική αρχών. Η πρώτη αρχή είναι ο σεβασμός της κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας.
Η δεύτερη αρχή είναι η αρχή της συμπεριληπτικότητας. Η
συμμετοχή όλων των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων, η συμμετοχή όλων
των ουκρανικών τάσεων, όλων των εθνικών ομάδων, όλων των γλωσσικών
ομάδων είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον της χώρας και τη
σταθεροποίηση της κατάστασης, αλλά και για την αποφυγή ενός εμφυλίου
πολέμου."
Τότε ο Ε.Βενιζέλος θα πρέπει να μας απαντήσει γιατί
αναγνώρισε το Κόσοβο. Σεβάστηκε τότε την κυριαρχία και την εδαφική
ακεραιότητα της Σερβίας; Δεν ήταν παρέμβαση στα εσωτερικά μιας χώρας;
Δεν καταστράφηκε παρανόμως από αεροπορικούς βομβαρδισμούς μια χώρα όπως η
Σερβία, προκείμένου να αποδεχτεί τον "ακρωτηριασμο" της;
Ήδη η ανάληψη της ευθύνης της προστασίας του βουλγαρικού
FIR από ελληνικά F-16 ενέχει σοβαρούς γεωπολιτικούς κινδύνους για την
χώρα.Η υπόθεση της υπογραφής της συμφωνίας «τεχνικής διευθέτησης»
(Technical Arrangement) μεταξύ Ελλάδος και Βουλγαρίας σύμφωνα με την
οποία ουσιαστικά η Πολεμική Αεροπορία αποκτά την προστασία του
βουλγαρικού εναέριου χώρου ήδη αναλύθηκε σε σχετικό αποκαλυπτικό άρθρο
του defencenet.gr το οποίο είναι και το μοναδικό ΜΜΕ στην Ελλάδα που
ανέδειξε το θέμα.
Η εμπλοκή σε αναχαιτίσεις με ρωσικά αεροσκάφη που περιπολούν στην
Μαύρη Θάλασσα, υπό τις παρούσες συνθήκες, καθώς και αυτές που αναμένεται
να υπάρξουν τα επόμενα χρόνια, είναι μια πιθανή εξέλιξη με ότι αυτό
μπορεί να συνεπάγεται στις σχέσεις Ελλάδος-Ρωσίας, ακόμα και αν δεχθούμε
ότι η Βουλγαρία, τυπικά είναι συμμαχικό κράτος και η Ρωσία το
"αντίπαλο" κράτος.
Η βουλγαρική Αεροπορία στερείται των επιχειρησιακών εκείνων
δυνατοτήτων για να την πραγματοποίηση αποστολών αναχαίτισης επί 24ωρου
βάσεως. Τα διαθέσιμα μαχητικά δεν φτάνουν στον αριθμό ούτε μιας Μοίρας
–σύμφωνα με τα ΝΑΟϊκά πρότυπα των 18 με 20 αεροσκαφών- καθώς
διατίθενται μόνο 12 MiG-29S, εκ των οποίων τα μισά πρέπει να θεωρούνται
επιχειρησιακά.
Έτσι προ του κινδύνου το ΝΑΤΟ να μείνει χωρίς επαρκή αεροπορική
κάλυψη στην ευαίσθητη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, αλλά και της
νοτιοανατολικής Βαλκανικής Χερσονήσου ουσιαστικά «επιστράτευσε» την ΠΑ
για να αναλαμβάνει τον ρόλο αυτό.
Είναι γνωστό ότι η συμφωνία αυτή κινείται στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και
γίνεται κατόπιν αμερικανικής διαμεσολάβησης καθώς το επίπεδο της
επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των βουλγαρικών μαχητικών κινείται σε πολύ
χαμηλά επίπεδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες στη Θεσσαλονίη συζητήθηκε και η
πιθανότητα επέκτασης της συμφωνίας και με την Ρουμανία για το ρουμανικό
εναέριο χώρο!
Η αστυνόμευση όμως του βουλγαρικού FIR, όπως και η αστυνόμευση του
ελληνικού FIR, αλλά και η προστασία του Εθνικού Εναέριου Χώρου απαιτεί
ένα μεγάλο αριθμό μαχητικών αεροσκαφών κα ένα υψηλό κόστους
επιχειρησιακής λειτουργίας τους επί 24ωρου βάσεως 365 ημέρες το
χρόνο.Πόσο μαλλον εάν αυτό επεκταθεί και στο ρουμανικό FIR. Aυτό είναι
το οικονομικό σκέλος. Το γεωπολιτικό είναι ότι θα μπούμε στο
"στόχαστρο" της ομοδοξης ευρασιατικής υπερδύναμης. Οι ΗΠΑ βρίσκονται
στην αλλη άκρη του Ατλαντικού αντίθετα με εμάς που βρισκόμαστε ακριβώς
στην "έξοδο" της Ρωσίας στα "ζεστά" νερά. Εμείς θα αντιμετωπίσουμε τις
μελλοντικές συνέπειες των επιλογών Ε.Βενιζέλου.
πηγη.. defencenet.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου