Του Βασίλη Κερμενιώτη, Γραμματέα του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εορδαίας
Μετά την πρόσφατη επίσκεψη του Πάπα στο Φανάρι και τα όσα απαράδεκτα έγιναν εκεί, όπου κάποιοι «ορθόδοξοι» αρχιερείς αναγνώρισαν τον παναιρετικό Ρωμαιοκαθολικισμό ως κανονική Εκκλησία, περιμέναμε κάποια υγιή αντίδραση από τους ποιμένες μας. Δυστυχώς, όμως, οι μητροπολίτες και οι κληρικοί μας σιωπούν σκανδαλωδώς.
Επειδή κάποιοι βρήκαν την ευκαιρία να δικαιολογήσουν τα όσα έγιναν και να υποστηρίξουν ότι, δήθεν, ο Παπισμός είναι «κανονική εκκλησία με αποστολική διαδοχή», ότι, δήθεν, «καμμία Σύνοδος δεν τον καταδίκασε» και άλλες τέτοιες ανοησίες και πλάνες, παρασύροντας κόσμο, νιώθω την ανάγκη, απευθυνόμενος στη σχολική κοινότητα, να πω ότι ο Παπισμός έχει επανειλημμένα καταδικαστεί από Συνόδους και αγίους της Εκκλησίας μας. Συγκεκριμένα:
■ Από τις Συνόδους της Κωνσταντινούπολης των ετών 1054, 1273, 1484, 1642, 1722 και 1838.
■ Εκ των προτέρων, από την Β΄ Οικουμενική Σύνοδο, στην οποία είχε ορισθεί ότι θα είναι αναθεματισμένοι όσοι στο μέλλον τολμήσουν να προσθέσουν ή να αφαιρέσουν οτιδήποτε στο Σύμβολο της Πίστεως. Οι παπικοί πρόσθεσαν το «και εκ του Υιού» για την εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος, που είναι γνωστό ως «Φιλιόκβε».
■ Από την πανορθόδοξη Σύνοδο του 879, επί Μεγάλου Φωτίου, που καταδίκασε την παπική κακοδοξία του «Φιλιόκβε». Η Σύνοδος αυτή θεωρείται από αγίους, όπως ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός και ο Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας, ισόκυρη με τις επτά Οικουμενικές Συνόδους.
■ Πολεμήθηκε από τους αγίους: Γρηγόριο Παλαμά, Μελέτιο Γαλησιώτη, Μάρκο Ευγενικό, Συμεών Θεσσαλονίκης, Νικόδημο Αγιορείτη, Αθανάσιο Πάριο, Νεόφυτο Καυσοκαλυβίτη, τον Άγιο Νεκτάριο και πολλούς άλλους. Θα αναφέρω και μερικούς λόγους δύο πρόσφατων μεγάλων Αγίων:
ΓΕΡΩΝ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ (†1994):
■ «Θα παιδεύσει ο Θεός τους μεγάλους εχθρούς της Ορθοδοξίας, που είναι ο Ισλαμισμός και ο Καθολικισμός». («Λόγοι χάριτος και Σοφίας» Αγιορείτη Μακάριου Αγιαννανίτη, 2004, σελ. 101)
■ «Οι σιωνιστές, αφού λάβουν [από το Διάβολο] τα μηνύματα τα σατανικά, τα προωθούν στο Βατικανό κι αυτό τα μετατρέπει σε σχέδια». (Από το ίδιο βιβλίο και τη σελίδα 104)
■ «Επειδή η Κέρκυρα, η Κεφαλονιά και η Ζάκυνθος είναι κοντά στην Ιταλία και εύκολα οι άνθρωποι θα μπορούσαν να παρασυρθούν από τον Καθολικισμό, έβαλε φράγμα εκεί πέρα [ο Θεός] τον Άγιο Σπυρίδωνα, τον Άγιο Γεράσιμο και τον Άγιο Διονύσιο». (Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Λόγοι Στ΄, «Περί Προσευχής», Σουρωτή Θεσσαλονίκης 2012, σελ. 110)
ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ (ΣΕΡΒΟΣ) (†1979)
■ «Καμμιά αίρεση δεν εξεγέρθηκε τόσο ολοκληρωτικά κατά του Χριστού και της Εκκλησίας Του, όπως ο Παπισμός». («Άνθρωπος και Θεάνθρωπος», εκδόσεις “Αστήρ”, Αθήνα 1970, σελ. 159)
■ «Στην ιστορία του ανθρώπινου γένους υπάρχουν τρεις κυρίως πτώσεις: του Αδάμ, του Ιούδα και του Πάπα». (Από το ίδιο βιβλίο και τη σελίδα 152)
■ «Διαίρεση, “σχίσμα” της Εκκλησίας είναι, πρωτίστως, ένα πράγμα οντολογικώς αδύνατο. Δεν υπήρξε ποτέ διαίρεση της Εκκλησίας και δεν είναι δυνατόν να υπάρξει, αλλά υπήρξε και θα υπάρξει έκπτωση από την Εκκλησία. Έτσι, αποκόπηκαν από την μοναδική αδιαίρετη Εκκλησία κατ’ αρχήν οι Γνωστικοί, κατόπιν οι Αρειανοί, …κατόπιν οι Ρωμαιοκαθολικοί, …». («Δογματική της Ορθοδόξου Εκκλησίας», Λωζάνη 1995, Τόμος 4ος, σελ. 181)
Μετά την πρόσφατη επίσκεψη του Πάπα στο Φανάρι και τα όσα απαράδεκτα έγιναν εκεί, όπου κάποιοι «ορθόδοξοι» αρχιερείς αναγνώρισαν τον παναιρετικό Ρωμαιοκαθολικισμό ως κανονική Εκκλησία, περιμέναμε κάποια υγιή αντίδραση από τους ποιμένες μας. Δυστυχώς, όμως, οι μητροπολίτες και οι κληρικοί μας σιωπούν σκανδαλωδώς.
Επειδή κάποιοι βρήκαν την ευκαιρία να δικαιολογήσουν τα όσα έγιναν και να υποστηρίξουν ότι, δήθεν, ο Παπισμός είναι «κανονική εκκλησία με αποστολική διαδοχή», ότι, δήθεν, «καμμία Σύνοδος δεν τον καταδίκασε» και άλλες τέτοιες ανοησίες και πλάνες, παρασύροντας κόσμο, νιώθω την ανάγκη, απευθυνόμενος στη σχολική κοινότητα, να πω ότι ο Παπισμός έχει επανειλημμένα καταδικαστεί από Συνόδους και αγίους της Εκκλησίας μας. Συγκεκριμένα:
■ Από τις Συνόδους της Κωνσταντινούπολης των ετών 1054, 1273, 1484, 1642, 1722 και 1838.
■ Εκ των προτέρων, από την Β΄ Οικουμενική Σύνοδο, στην οποία είχε ορισθεί ότι θα είναι αναθεματισμένοι όσοι στο μέλλον τολμήσουν να προσθέσουν ή να αφαιρέσουν οτιδήποτε στο Σύμβολο της Πίστεως. Οι παπικοί πρόσθεσαν το «και εκ του Υιού» για την εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος, που είναι γνωστό ως «Φιλιόκβε».
■ Από την πανορθόδοξη Σύνοδο του 879, επί Μεγάλου Φωτίου, που καταδίκασε την παπική κακοδοξία του «Φιλιόκβε». Η Σύνοδος αυτή θεωρείται από αγίους, όπως ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός και ο Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας, ισόκυρη με τις επτά Οικουμενικές Συνόδους.
■ Πολεμήθηκε από τους αγίους: Γρηγόριο Παλαμά, Μελέτιο Γαλησιώτη, Μάρκο Ευγενικό, Συμεών Θεσσαλονίκης, Νικόδημο Αγιορείτη, Αθανάσιο Πάριο, Νεόφυτο Καυσοκαλυβίτη, τον Άγιο Νεκτάριο και πολλούς άλλους. Θα αναφέρω και μερικούς λόγους δύο πρόσφατων μεγάλων Αγίων:
ΓΕΡΩΝ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ (†1994):
■ «Θα παιδεύσει ο Θεός τους μεγάλους εχθρούς της Ορθοδοξίας, που είναι ο Ισλαμισμός και ο Καθολικισμός». («Λόγοι χάριτος και Σοφίας» Αγιορείτη Μακάριου Αγιαννανίτη, 2004, σελ. 101)
■ «Οι σιωνιστές, αφού λάβουν [από το Διάβολο] τα μηνύματα τα σατανικά, τα προωθούν στο Βατικανό κι αυτό τα μετατρέπει σε σχέδια». (Από το ίδιο βιβλίο και τη σελίδα 104)
■ «Επειδή η Κέρκυρα, η Κεφαλονιά και η Ζάκυνθος είναι κοντά στην Ιταλία και εύκολα οι άνθρωποι θα μπορούσαν να παρασυρθούν από τον Καθολικισμό, έβαλε φράγμα εκεί πέρα [ο Θεός] τον Άγιο Σπυρίδωνα, τον Άγιο Γεράσιμο και τον Άγιο Διονύσιο». (Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Λόγοι Στ΄, «Περί Προσευχής», Σουρωτή Θεσσαλονίκης 2012, σελ. 110)
ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ (ΣΕΡΒΟΣ) (†1979)
■ «Καμμιά αίρεση δεν εξεγέρθηκε τόσο ολοκληρωτικά κατά του Χριστού και της Εκκλησίας Του, όπως ο Παπισμός». («Άνθρωπος και Θεάνθρωπος», εκδόσεις “Αστήρ”, Αθήνα 1970, σελ. 159)
■ «Στην ιστορία του ανθρώπινου γένους υπάρχουν τρεις κυρίως πτώσεις: του Αδάμ, του Ιούδα και του Πάπα». (Από το ίδιο βιβλίο και τη σελίδα 152)
■ «Διαίρεση, “σχίσμα” της Εκκλησίας είναι, πρωτίστως, ένα πράγμα οντολογικώς αδύνατο. Δεν υπήρξε ποτέ διαίρεση της Εκκλησίας και δεν είναι δυνατόν να υπάρξει, αλλά υπήρξε και θα υπάρξει έκπτωση από την Εκκλησία. Έτσι, αποκόπηκαν από την μοναδική αδιαίρετη Εκκλησία κατ’ αρχήν οι Γνωστικοί, κατόπιν οι Αρειανοί, …κατόπιν οι Ρωμαιοκαθολικοί, …». («Δογματική της Ορθοδόξου Εκκλησίας», Λωζάνη 1995, Τόμος 4ος, σελ. 181)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου