Από σήμερα, και σύμφωνα με ασφαλείς πηγές του ΓΕΕΘΑ  οι ΕΔ της χώρας μένουν χωρίς φορέα μεταφοράς του αμυντικού υλικού (ανταλλακτικά και λοιπά στρατιωτική εφόδια) από τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα και αντιστρόφως!
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί ένα ακόμη σύμπτωμα προϊούσας αποσύνθεσης του μηχανισμού υποστήριξης των ΕΔ  ο οποίος από το 2010 και μετά έχει δεχθεί καίρια κτυπήματα από την πολιτική των Μνημονίων
Σήμερα καμιά εταιρεία δημόσια ή ιδιωτική δεν ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση των κλάδων των ΕΔ για την διενέργεια επαναληπτικού διαγωνισμού για να καταθέσουν προτάσεις για τη μεταφορά του υλικού από τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα ή προς επισκευή από την Ελλάδα προς τις ΗΠΑ.
Η τελική φάση του δράματος (αφού από το 2010 είχαν ξεκινήσει τα «φάλτσα») αρχίζει το 2013 όταν οι ΕΔ υπέγραψαν σύμβαση για τη μεταφορά των κρίσιμων υλικών με την αμερικανική υπηρεσία DTS, η οποία όμως δεν είχε ούτε έχει  δυνατότητα διακίνησης διαβαθμισμένων-πυρομαχικών κλπ ,ούτε μπορεί  να καλύψει την αντίστροφη διακίνηση υλικών προς επισκευή από την Ελλάδα προς τις ΗΠΑ!
Ο φορέας αυτός δεν αναλαμβάνει την μεταφορά διαβαθμισμένων και λοιπών υλικών ''ειδικού χειρισμού'', ούτε την αποστολή από την Ελλάδα προς ΗΠΑ κανενός υλικού προς επισκευή.
Επιπρόσθετα με την συγκεκριμένη σύμβαση αδρανοποιήθηκε ο ελληνικός μεταφορικός φορέας (ο μοναδικός πιστοποιημένος από το υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ για πρόσβαση σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις στο εσωτερικό των ΗΠΑ).
Χαρακτηριστικό της παρανοϊκής κατάστασης που έχει επικρατήσει ότι αντιπυραυλικά σύστημα CIWS Phalanx τα οποία είχαν σταλεί στις ΗΠΑ για επισκευή και συντήρηση ήταν κυριολεκτικά χαμένα σε κάποια αμερικανικά τελωνεία και αποθήκες κοντά στα 2 χρόνια!
Η ανυπαρξία εχέγγυου μεταφορέα είχε ως αποτέλεσμα οι διαδοχικές συμβάσεις με μη πιστοποιημένες εταιρείες είχε ως αποτέλεσμα την αδυναμία μεταφοράς και υποστήριξης των ελληνικών αμυντικών συστημάτων που είχαν  σταλεί προς   συντήρηση αλλά και την απώλεια εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ που είχαν δοθεί  στις μη πιστοποιημένες εταιρείες αμερικανικές και ελληνικές.
Έτσι και στο σημερινό (30/4) επαναληπτικό διαγωνισμό  για το θέμα της εξεύρεσης μεταφορικής εταιρείας δεν προσήλθε κανένας ενδιαφερόμενος και για πρώτη φορά στην ιστορία του ΥΠΕΘΑ σταματά η ροή ανταλλακτικών    και εφοδίων από τις ΗΠΑ.
Αποτέλεσμα από σήμερα η ΠΑ δεν διαθέτει μεταφορέα για να στείλει στις ΗΠΑ ούτε μια «δισκέτα» υπολογιστή αποστολής ή  υπολογιστή στοιχειών αέρα μαχητικού για επισκευή. Και φυσικά εξαιτίας αυτής της αδυναμίας καθηλώνονται μαχητικά στο έδαφος σε μια περίοδο που υπάρχει ανάγκη να είναι στον αέρα και επιχειρησιακό μέχρι και το τελευταίο… ψεκαστικό.
Τώρα αναζητούνται λύσεις είτε με εταιρείες ταχυμεταφορών, είτε με αποστολή με  C - 130 αλλά με τεράστιο κόστος λύσεις που είναι άγνωστο πως και τι αποτελέσματα θα φέρουν.
Το θέμα είχε φέρει στην βουλή ο βουλευτής και νυν κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των ΑΝΕΛ   Νίκος Νικολόπουλος λίγο πριν την πτώση της κυβέρνησης Σαμαρά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μια αμερικανική εταιρεία που έλαβε συμβόλαιο μεταφοράς «φέσωσε» αποδεδειγμένα  με πλασματικές χρεώσεις το ελληνικό Δημόσιο  και όποτε κατάφεραν να μεταφέρουν υλικό αυτό μεταφέρθηκε ανασφάλιστο!
Επιπλέον άλλα μειονεκτήματα της σύμβασης που υπογράφηκε με την αμερικανική υπηρεσία είναι ό,τι δεν καλύπτονται οι μεταφορές από εγγυητική επιστολή ,ότι δεν υπάρχει έγγραφη παρακολούθηση και μηχανογραφική υποστήριξη των φορτίων και πολλά άλλα μελανά και τρωτά  σημεία.
Ιδιαίτερα το θέμα της έλλειψης της μηχανογραφικής καταγραφής των φορτίων είναι κυριολεκτικά ανήκουστο. Με λίγα λόγια ότι φορτία έρχονται στην Ελλάδα είναι σαν μην υπάρχουν καθώς δεν υπάρχει το σχετικό μανιφέστο καταχωρημένο στις βάσεις δεδομένων αλλά μόνο σε ότι υπάρχει επάνω στο εμπορευματοκιβώτιο! Ούτε…  στην Ουγκάντα τέτοια οργάνωση.
Επίσης το μεταφορικό κόστος μετακυλίεται σε μεταχρονολογημένους  κρατικούς  προϋπολογισμούς ενώ  πέραν της ανθελληνικής και αντιδεοντολογικής σημασίας αποκρύπτεται από τον Έλληνα φορολογούμενο και από την «διαύγεια» το πραγματικό κοστολόγιο που στην παρούσα περίπτωση δεν υπόκεινται ούτε σε ΦΠΑ!!!
Ακόμη δεν έχει ερευνηθεί πως υπογράφηκε αυτή η σύμβαση στην οποία πρωταγωνίστησαν κάποιοι αξιωματικοί του ΓΕΑ της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον.
Να σημειωθεί επ΄ αυτού ότι και βάσει των συμβάσεων με τις ελληνικές εταιρείες κάθε Έλληνας μεταφορέας είναι διαχρονικά υποχρεωμένος να ασφαλίζει τα στρατιωτικά υλικά στο 110% της αξίας τους, κόστος που ξεπερνάει σε μέσο όρο τα 2,500 $/εμπορευματοκιβώτιο.
Είναι πραγματικά απορίας άξιο ποιοι αφενός φρόντισαν να υπογραφεί τέτοια απαράδεκτη σύμφαση με τον αμερικανικό φορέα και αφετέρου ποιες ανεύθυνες πολιτικές οδήγησαν στη μη πληρωμή των ελληνικών μεταφορέων με αποτέλεσμα αυτοί να μην παρουσιαστούν στο σημερινό επαναληπτικό διαγωνισμό.
Επίσης το  ΓΕΣ που ακολούθησε και αυτό την επιλογή  του ΓΕΑ, βρίσκεται πλέον  μπροστά σε τεράστια προβλήματα ροής, εκτελωνισμού ,παρακολούθησης κι επισκευής στις ΗΠΑ υλικών του, είτε αυτά αφορούν τα αμερικανικά ελικόπτερα (AH-64A/D, CH-47dG) .είτε Α/Τ συστήματα είτε ΤΟΜΑ είτε οποιοδήποτε άλλο αμερικανικό σύστημα έχει στη διάθεσή του.
Ταυτόχρονα το ίδιο θέμα αντιμετωπίζει και το Π.Ν καθώς δεν μπορεί να στείλει τίποτα  προς επισκευή στις ΗΠΑ ενώ  από σήμερα  δεν διατίθεται ούτε η δυνατότητα μεταφοράς πυρομαχικών απο συμβασιούχο μεταφορική εταιρεία από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα καθώς όπως αναφέρθηκε ο επαναληπτικός διαγωνισμός κρίθηκε άγονος αφού κανείς δεν ενδιαφέρθηκε.
Και πώς να ενδιαφερθεί άλλωστε αφού το ελληνικό Δημόσιο φρόντισε να φεσώσει την ελληνική εταιρεία που πραγματοποιούσε τις σχετικές μεταφορές
Σε ότι αφορά βέβαια την αποστολή από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα όπλων και πυρομαχικών ούτε λόγος.
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Π.Καμμένος ενημερώθηκε μόλις πρόσφατα για την υπόθεση και καλείται να βρει άμεσα λύση. 




 defencenet.gr

Advertisement

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top