Τις εντυπωσιακές του δυνατότητες επέδειξε το ταχύπλοο σκάφος ΝΕΜΕΣΙΣ της εταιρείας ELMON το οποίο έχει σχεδιαστεί και ναυπηγείται στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια επίδειξης που πραγματοποίησε στην μονάδα ΜΥΑ του Λιμενικού Σώματος στις εγκαταστάσεις της στον Άγιο Κοσμά.
Το ΝΕΜΕΣΙΣ ολοκλήρωσε έτσι με απόλυτη επιτυχία την αξιολόγησή του από τους βατραχανθρώπους του Λ.Σ.
Οι επιδόσεις του σκάφους όπως μπορείτε να δείτε και στα σχετικά βίντεο είναι πράγματι εντυπωσιακές καθώς στο πρώτο βίντεο φαίνεται να προσπερνάει το δεύτερο φουσκωτό με ταχύτητα 55 κόμβων ενώ στο δεύτερο βίντεο πραγματοποιεί σχεδόν επιτόπια στροφή με ταχύτητα 38 κόμβων προσομοιάζοντας ελιγμό διαφυγής ή επίθεσης.
 Οι επιδείξεις  όμως του ΝΕΜΕΣΙΣ δεν σταματούν εδώ. Έπειτα από επίσημη πρόσκληση από το  υπουργείο Άμυνας της  Αιγύπτου το  ΝΕΜΕΣΙΣ βρέθηκε στην Αίγυπτο στις 5 Απριλίου όπου και πραγματοποίησε σειρά επιδείξεων σε συνολικά 17 μονάδες και υπηρεσίες ασφάλειας της χώρας οι οποίες έχουν εκδηλώσει για την απόκτηση ενός ταχύπλοου σκάφους ειδικών επιχειρήσεων.
Ο απόπλους του σκάφους πραγματοποιήθηκε στο Σάββατο 4 Απριλίου από το Λιμάνι του Πόρτο Ράφτη με τριμελές πλήρωμα  και έπειτα από συνεχή πλεύση 13 ωρών περίπου κατέπλευσε στην Αλεξάνδρεια   όπου και πραγματοποίησε το επόμενο διήμερο τη σειρά των επιδείξεών του.
Το σκάφος
Η αυτονομία του σκάφους φτάνει τις  19  ώρες με επιχειρησιακή ταχύτητα 36 κόμβων   η δε ανώτατη ταχύτητα ξεπερνάει τους 55 κόμβους   Το ΝΕΜΕΣΙΣ X με εξωλέμβιες μηχανές   ήδη χρησιμοποιείται   από το  Λιμενικό σώμα και από το Πολεμικό Ναυτικό  Κράτος της Μέσης Ανατολής έχει  προμηθευτεί σκάφη  Νέμεσις  F  με εσω- έξω κινητήρες πετρελαίου  για προστασία  πετρελαιοπηγών
Το NEMESIS έχει συνολικό  μήκος 11,6 μέτρων με μήκος γάστρας 10,20 μέτρα, μέγιστο εξωτερικό  πλάτος 3,44 μέτρα και βάρος 4,3 τόνους. Η αυτονομία του σκάφους, όπως αναφέρθηκε φτάνει τις 19 ώρες και η εμβέλειά του τα 480 ναυτικά μίλια. Η γάστρα του σκάφους έχει κατασκευαστεί από Fibergrass με πυραντοχικό πολυεστέρα και ίνες Binaxial. Σε όλο το μήκος εσωτερικά της γάστρας έχουν τοποθετηθεί Stringer (δοκάρια) καθώς και ίνες Binaxaial και Rovin.
Το σκάφος προωθείται από δύο εσω-έξω κινητήρες diesel D6-370 Α/DP PENTA της εταιρείας VOLVO  (ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ A.E). Ο 6κύλινδρος κινητήρας D6-370 Α/DP PENTA έχει βάρος 770 κιλά, απόδοση 370 ίππους έκαστος, ενώ και οι δύο κινητήρες επιτρέπουν στο σκάφος να πετύχει μέγιστη ταχύτητα μέχρι και 65 κόμβους.
Το ΝΕΜΕΣΙΣ μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 10 οπλισμένους στρατιώτες, ενώ το πλήρωμά του αποτελείται από δύο άτομα και δύο πολυβολητές, ένα στην πλώρη και ένα στην πρύμνη.
Οι 10 στρατιώτες κάθονται σε δύο ξεχωριστές διατάξεις. Στο κέντρο του σκάφους και πίσω ακριβώς από το διμελές πλήρωμα. Στο κέντρο του σκάφους οι μηχανικοί της ELMON έχουν τοποθετήσει δύο σειρές καθισμάτων με 4 καθίσματα έκαστη, με τους καθήμενους στρατιώτες να βρίσκονται πλάτη με πλάτη. Η επιλογή αυτής της διάταξης των καθισμάτων έγινε ώστε το σύνολο των μεταφερόμενων στρατιωτών να μπορούν να κάνουν χρήση του οπλισμού τους χωρίς περιορισμούς. Οι υπόλοιποι δύο μεταφερόμενοι στρατιώτες κάθονται ακριβώς πίσω από τους δύο χειριστές του σκάφους.
Ο βασικός οπλισμός του σκάφους αποτελείται από δύο πολυβόλα των 12,7 χλστ. της εταιρείας ΑΤΚ, τα οποία είναι τοποθετημένα στην πλώρη και στην πρύμνη σε ειδικούς έστορες. Επιπρόσθετα, εάν ο χρήστης το επιθυμεί, μπορεί να αντικαταστήσει το πρωραίο πολυβόλο των 12,7 χλστ. με έναν εκτοξευτή ρουκετών (απλές ή κατευθυνόμενες) καθώς και κατευθυνόμενων πυραύλων μικρής εμβέλειας δυτικής ή ρωσικής κατασκευής.
Επιπλέον, για προστασία, το σκάφος διαθέτει εκτοξευτές καπνογόνων τοποθετημένους στις δύο πλευρές του Roll Bar. Για ασφαλέστερη ναυσιπλοΐα, το ΝΕΜΕΣΙΣ διαθέτει το κατάλληλο ραντάρ με εμβέλεια 24 ναυτικά μίλια.  








    
 defencenet.gr

Advertisement

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top